Oferta

 


CENTRUM TAŃCA VSDS MUSIC & ART

 zaprasza dzieci od 3 roku życia, młodzież i dorosłych

do udziału w zajęciach tanecznych.
 
 Zapisy przez cały rok :

500 314 757 ; 503 077 593

 na facebooku ; vigorstyl@wp.pl

 

 Na treningach gwarantujemy miłą atmosferę i profesjonalizm, zapewniamy wszechstronny rozwój.

Działamy od 19 lat, a nasi tancerze i zespoły mają na swoim koncie wiele znaczących sukcesów.
 
Pozytywnie rozkręcamy kołobrzeską młodzież, uczymy samodyscypliny, szacunku dla siebie i innych, pokazujemy  jak maksymalnie wykorzystać swój talent i czas.
 
Promujemy zdrowy i sportowy styl życia.
 
Młodzież otoczona jest wykształconą i fachową kadrą instruktorską,
zarówno pod kątem nauki tańca jak i pracy wychowawczej i opiekuńczej.

 

 

Minister Edukacji w 2011 roku przyznała  nam tytuł

"Miejsce odkrywania talentów"

 

 

Zobacz dlaczego warto tańczyć z nami !

 

 

 

 

 Głównym celem działalności

CENTRUM TAŃCA VSDS MUSIC & ART

jest umożliwianie uczestnikom szansy rozwoju zainteresowań,  pielęgnowanie ich pasji  oraz aktywne spędzanie czasu wolnego.

Dziś to kilka tańczących grup o różnych poziomach zaawansowania.

 

 

 

 

 

Do wyboru są następujące techniki taneczne :

 

-  hip hop - różne style: hip hop, house, dancehall,  krumping,

oldschool, baltimore, wacking, locking ;

-      taniec współczesny - jazz - modern jazz;

-      salsa, bachata; 

- grupa Cheerleaders;

-  disco dance;

 

 

Prowadzimy zajęcia w formacjach dla zaawansowanych

i grupach dla początkujących.

 

 

W swojej ofercie mamy również naukę tańca i warsztaty dla placówek oświatowych,

szkół tańca, kolonii, obozów,ośrodków wczasowych i sanatoryjnych.

 

vigorstyl@wp.pl

tel:  503 077 593,  500 314 757

 

 

OFERTA  DLA  FIRM

 

CENTRUM TAŃCA VSDS MUSIC & ART


to duża grupa uzdolnionych tancerzy, artystów, którzy z przyjemnością współpracują  przy przedsięwzięciach komercyjnych: imprezach dla organizacji i firm promujących nowe produkty, usługi i rozwiązania, a także
eventach i spotkaniach integracyjnych dla pracowników.

Każde zlecenie jest dla nas wyzwaniem artystycznym. Dla naszych Klientów tworzymy indywidualne spektakle dostosowane tematycznie i okolicznościowo do rodzaju imprezy i jej uczestników.
 
Uświetniamy zarówno małe spotkania grupowe, jak też duże imprezy masowe.

Oferujemy różnorodne prezentacje taneczne: od kameralnych występów po spektakularne show w wykonaniu całego zespołu.

Proponujemy pokazy w stylach: hip hop, salsa, taniec współczesny.

 

 

♥ CentrumTańca VSDS Music & Art Kołobrzeg- The Only One

Professional Dance School In Your City!!!

Hip hop, house, dancehall, salsa, krumping,

baltimore, wacking, modern jazz, disco dance ♥

 

 

 Więcej informacji, fotek , filmików z zajęć i festiwali na stronach:



http://www.facebook.com/gosia.grotto
 
 
 
  oraz pod numerami telefonów: 503 077 593 ; 500 314 757
 
 
 
 
 Charakterystyka technik tanecznych  oferowanych przez
 

 

CENTRUM TAŃCA VSDS MUSIC & ART

 

 

Taniec współczesny.

Głównym założeniem tańca współczesnego jest przede wszystkim ekspresja.Taniec współczesny daje mnóstwo możliwości na znalezienie własnego stylu,nie zamyka w ramach klasycznych zasad. Otwiera pole dla wyobraźni, zostawia miejsce na improwizacje.Szczególną uwagę zwraca się na swobodny przepływ energii i izolacje poszczególnych części ciała,z których wychodzą impulsy wprowadzające ciało w ruch.Taniec współczesny jest oparty na świadomości ciała tancerza. Wykorzystuje wszystkie możliwości ciała,skupia się w zależności od choreografii i choreografa na plastyce ruchu, spięciach i rozluźnieniach ciała,technice contract i release, inicjacji i przebiegach ruchu, a także na kontakcie tancerzy i improwizacji.W tańcu współczesnym bardzo przydatna jest znajomość techniki klasycznej, jazzowej.Choreografie tańca współczesnego zazwyczaj wyrażają myśl choreografa – taniec współczesnyjest techniką używaną w większości teatrów tańca. Bardzo ważne w tańcu współczesnym jestpoznanie możliwości swojego ciała, kontrolowanie oddechu, umiejętność znalezienia pionu i równowagi.

 

 

Hip Hop New Age     

Taniec hip-hop od swoich początków w latach 60-70 XX wieku przeszedł ogromną ewolucję wykształcając po drodze różne style które wpłynęły na jego dzisiejszą formę jak: popping, locking, breakdance, krumping, dancehall i wiele innych.Jego ostatnią odsłoną jest New age  – który poza powyższymi stylami łączy wsobie jeszcze trochę z jazzu i modernu – dając tancerzom i choreografom bardzo szerokie pole do popisu. Podstawą hip-hopu są izolacje, silne, szybkie nogi, koordynacja i wszechobecny feeling. New age  obok JFH jest stylem który spotykamy obecnie w większościteledysków muzyki R&B i Hip-Hop

 

 Hip-Hop Old school  

Hip-Hop Old school to taniec klubowy wywodzący się z lat osiemdziesiątych XX wieku, ze styli Social Dance i Party Dance. Kroki do rytmów a'la MC Hammer to jego cecha charakterystyczna.
 
 
 
 

 Locking 

Należący do tak zwanych funky styles styl będący obok poppingu jednym z prekursorów tańca Hip-Hop. Bardzo żywiołowy, tańczony do megapozytywnej funkowej muzyki zwariowany styl pełen śmiesznych gestów, efektownych padów. Bardzo dużą rolę odgrywa w locking interpretacja muzyki i mimika twarzy. Locking wyrabia szybkość w tańcu, koordynację i tzw feeling.

 

Nazwa pochodzi od Dona Campbella, który w późnych latach 60tych wypracował własny styl poprzez zastosowanie różnego rodzaju ruchów wywodzących się z tańca ulicznego (przede wszystkim znanych jako „Lock” – z ang. blokada, zamknięcie).

Pierwszy zespół ruchów Lock powstał przez przypadek, gdy Campbell podczas jednego z występów próbował robić Funky Robota. Spontaniczne, nietypowe i mechaniczne ruchy wywołały wśród publiczności salwy śmiechu,

na co Campbell zareagował zastygnięciem i wskazywaniem palcem na poszczególne osoby.

Wkrótce Don zaczął takie zatrzymania stosować specjalnie w swoich pokazach i szybko zyskały one dużą popularność. W latach siedemdziesiątych taniec Campbellocking, nazwany skrótowo po prostu Locking przerodził się w osobny ruch grup tanecznych.

Najbardziej znaczącym wydarzeniem było utworzenie przez Campbella zespołuThe Lockers oraz otwarcie fundacji promującej ten styl tańca a także towarzyszącą mu modę.

 
 

 

  

 

Popping (Boogaloo)                                                                                                              

 

Styl funkowy będący razem z lockingiem prekursorem tańca hip-hop. Taniec ten polega na wykonywaniu pozornie niemożliwych do wykonania nienaturalnych ruchów tworzących iluzje braku kości, porażenia prądem, ruchu robota itp. Styl ten wymaga ogromnej koordynacji i świadomości ciała a nauczenie się każdego nowego ruchu daje ogromną satysfakcję i robi niesamowity efekt na znajomych :)

 

W późnych latach siedemdziesiątych (ok. roku 1975-77) grupa taneczna występująca pod nazwą Electric Boogaloos przyczyniła się do powstania odłamu tańca Popping, głównie za sprawą swojego występu w telewizyjnym show pt. „Soul Train”.

Założyciel grupy, Sam Salomon wymyślił zestaw ruchów i układów, które ewoluowały do dzisiejszego  stylu zwanego popping i boogaloo. Salomon wykrzykiwał słowo „pop” za każdym razem, gdy napinał swoje mięśnie a następnie zaczynał tańczyć swój styl, nazwany później właśnie poppingiem.

Inne style istniejące dużo wcześniej, jak np. „robot” miały wiele cech wspólnych z poppingiem, istniały jakby niezależnie od siebie, w różnych miejscach zachodniego wybrzeża USA.

Dlatego trudno jednoznacznie stwierdzić autorstwo i przypisać popping do wyłącznie jednej grupy.

 

Media przyczyniły się do popularyzacji poppingu poprzez liczne programy i filmy, jak np. Breakin ,

ale spowodowały też spore zamieszanie terminologiczne, przyklejając poppingowi etykietkę breakdance’u.

Swój duży wkład w rozwój tego stylu miał również Michael Jackson – jego słynne ruchy robot i moonwalk to nic innego jak elementy poppingu. Ruchy te wykorzystywane były w tym stylu dużo wcześniej i znane były pod nazwami floating i backslide.


Oficjalnie uznawane rodzaje ruchów w poppingu:
Air posing, Crazy Legs, Ding, Scarecrow, Stopping, Animation, Cobra, Hitting, Snaking, Strutting,

Boogaloo, Dime, Puppet, Spiderman, Ticking, Bopping, Floating/Gil, Robot, Sticking, Tutting,

Centipede, Filmore, Saccin, Strobing, Waving

 

 

 

 

  

 JFH                                                                                                                                          

 Niesamowite pełne ekspresji i nowej jakości połączenie Jazzu z Funky i Hip-hopem. JFH opiera się na jazzowych izolacjach i technice obrotów, funkowym feelingu i miekości i hiphopowej szybkości i technice spięć i rozluźnień – zamykając to wszystko w energetycznych i ekspresyjnych choreografiach

 

 

 

 

  

 

 

B-boying/ B-girling (breaking)                                                                                            

 

Breakdance – (właściwa nazwa bboying czyt. biboing) rodzaj tańca, wymagający dobrych predyspozycji fizycznych, kondycji oraz wysokiego poczucia rytmu. Osoba tańcząca breakdance to b-boy/biboj (mężczyzna) lub b-girl/bigerl (kobieta).

Nazwa ta powstała od słowa "breakboy" gdyż pierwsi tancerze tańczyli do tzw. breakbeatów.

Po raz pierwszy słowa bboy użył DJ Kool Herc na jednej z międzyblokowych imprez.

Taniec ten narodził się w 1969 roku w Bronksie, dzielnicy Nowego Jorku. Polega on na wykonywaniu ewolucji połączonych z czystym rytmicznym tańcem a wszystko to płynnie wykonane do muzyki.

 

 

B-Boy to chłopak a B-girl to dziewczyna, którzy są prawdziwymi wyznawcami kultury hip hop.

Oba wyrażenia powstały aby ściślej określić osoby tańczące styl breaking, tzn. takie, które charakteryzuje zdolność do łączenia bardzo rytmicznego tańca z elementami gimnastyki i akrobatyki oraz z bardzo oryginalnymi ruchami ciała. Te wystylizowane ruchy są właśnie znane jako breaking.
Wyróżniane są 4 podstawowe elementy składające się na podstawę breaking:
Toprock – termin odnosi się do pionowej postawy ciała i charakterystycznego posuwistego ruchu stopami, które B-boy wykonuje wchodząc w krąg wyznaczony do tańczenia.
Downrock lub Footwork – to taniec wykonywany na podłodze.
Freeze – statyczne pozy wykonywane przez tancerzy aby zaakcentować koniec układu tanecznegolub konkretne bity pojawiające się w podkładzie muzycznym.
Power – elementy akrobatyki zazwyczaj wykonywane w ruchu obrotowym, kiedy tancerz kręci się na podłodze lub w powietrzu.
Swój wpływ na B-boying miał też odłam tańca zwany Uprocking, złożony z symulacji walki pomiędzy dwoma tancerzami, z fikcyjnych uderzeń i wykorzystania broni. Wszystko to odbywa się ściśle w rytm muzyki.

 

  

 

Punking

 

 

Styl ten narodził się w latach 70tych na undergroundowej scenie Los Angeles. Pierwsze pokazy miały miejsce w klubach gejowskich Hollywood i szybko zyskały rzesze naśladowców.

Dalej sprawy potoczyły się już szybko – tancerze zaczęli pokazywać elementy punking w słynnym programie „Soul Train” a następnie na różnych scenach od Hollywood po Las Vegas.

Najbardziej znanymi tancerzami punking byli: Billy Goodson, Tinker, Lanny i Aka, Micheal Angelo, Adolfo “Shabba Doo” Quinones a także tancerze z “ Dancing Machine” (grupy utworzonej w 1975 przez Jeffa Kutach, późniejszego autora show pt. „Splash in Las Vegas”).

Punking prezentowany był również w latach 70tych I 80tych przez zespół “Dancing Machine”, którego członkami byli: Steve “Sugarfoot” Notario, Gino, Dino, SugarBop, Fast Freddy, Topaz Lanette, Diane, Flame, Dallas i Ana “Lollipop” Sanchez.

 

 

  

Wacking

 

 

Taniec wywodzący się bezpośrednio z punking, mający podobną genezę – jest fuzją stylów, które z ulicy przeniosły się do klubów i muzyki mainstreamowej. Terminu „wacking” zaczęli używać niektórzy tancerze kultowego programu „Soul Train”. Wśród nich byli: Toby, Jeffrey Daniel, Jody Watley (Shalamar) i Tyrone Proctor.

 

 

 

  

Vogueing

 

Taniec nowoczesny, mocno wystylizowany, którego elementami charakterystycznymi są pozy naśladujące ruchy fotomodelek i fotomodeli, połączone z kanciastymi, sztywnymi i równymi ruchami ramion, nóg oraz całego ciała. Styl ten spopularyzowała piosenka i teledysk Madonny pod tym samym tytułem („Vogue”), dzięki czemu taniec subkultury wielkich miast trafił do głównego prądu muzycznego.

 

 

 

House 

 

Jak sama nazwa wskazuje, jest to styl tańczony do muzyki house. Polega głównie na maksymalnej improwizacji a także szybkiej i złożonej pracy stóp połączonej z płynnymi ruchami tułowia. Taniec jest znacznie starszy od muzyki house, która wyrosła z dekady dyskotekowej w klubach takich jak Chicago's Warehouse, New York's Loft i Paradise Garage.

Na House składają się 3 główne style: Jacking, Footwork i Lofting. Jest to swoista mieszanina podstylów i technik z elementami kroku łyżwowego, charakterystycznego tupania i powłóczenia nogami. Inne ruchy często wykorzystywane w housie to ślizgi i piruety.

Jacking: Podstawową techniką w tańcu house jest ruch, który przywędrował z Chicago i który składa się z rytmicznych ruchów tułowia w przód i w tył przypominających falowanie.

Footwork: Akcent kładziony jest na ścisłe podążanie za rytmem i krótkimi frazami muzycznymi poprzez odpowiednią pracę stóp. To podstawowy wyróżnik w porównaniu z tańcami dyskotekowymi, rave i techno.

Lofting: Nowa fala stylu house napłynęła po tym jak w wielu klubach Ameryki zaczęto grać i hip hop i house w tym samym miejscu, dla dwóch różnych grup klubowiczów. Oba style zaczęły z czasem się mieszać i wpływać na siebie. Fani hip hopu zaczęli coraz bardziej zbliżać się do house, przyciągani atrakcyjnym rytmem i ukrytymi w słowach przekazami. Jednocześnie w samej muzyce coraz częściej zaczęły pojawiać się motywy zaczerpnięte z kultury latynowskiej i afrykańskiej

 

 

 

 

Krumping

 

to stosunkowo nowa forma taneczna, inspirowana „miejską” wersją tańca afro-amerykańskiego.Charakteryzują ją liczne, nie powiązane ze sobą, ale bardzo ekspresyjne i energetyczne ruchy.Taniec wywodzi się z afro-amerykańskich wspólnot zamieszkujących południowe dzielnice Los Angeles.Przypisuje mu się cechy opisywane jako pozytywne uwalnianie złości i agresji w tańcu zamiast w przemocy, obecnej w tych rejonach gdzie krumping się narodził.

 

  

 
 
 
 

Dancehall

Taniec pochodzący ze słonecznej i tętniącej życiem Jamajki. Powstał około 30 lat temu. Początkowo termin "dance hall" oznaczał duże pomieszczenie, w którym zbierali się ludzie, aby tańczyć do stworzonych za pomocą sprzętu elektronicznego, zmiksowanych ze starymi przebojami reggae - riddimów.

Dancehall to bardzo żywiołowy i energiczny taniec, który rozpala ciała i porywa na parkiet. Wiele kroków opiera się na ruchu bioder, miednicy i dość skomplikowanych sekwencjach nóg. Ten styl dla wielu ludzi, (a przede wszystkim dlamieszkańców Jamajki) nie jest tylko taneczną rozrywką, ale również oderwaniem się od problemów i możliwością wyrażania siebie. Wiele kroków tanecznych pochodzi od czynności, zachowań życia codziennego (np. Row di boat, Gangsta rock, Ova di wall). Wraz z rozwojem dancehall'u, pojawił się kult Dancehall Queen (początkowo tylko na Jamajce,a obecnie w wielu krajach na całym świecie), czyli kobiety, która do perfekcji opanowałasztukę tego słonecznego tańca.

 
 
 

Salsa

Wywodzi się z obszaru Morza Karaibskiego. Łagodnie synkopowana muzyka „godzi”rytmy Afrykii Ameryki Łacińskiej. Jako taniec narodziła się w latach czterdziestych na Kubie, z rytmów afrokubańskich, zwłaszcza mambo i cha-cha.

Salsa ma wiele odmian, których cechy rozwinęły się w zależności od regionu pochodzenia (soca, limbo, cumbia, lambada). Za sprawą takich gwiazd pop jak Ricky Martin czy Jennifer Lopez salsa opanowała dziś parkiety niemal całego świata.

Salsa Los Angeles styl "na 1" - styl powstały w Los Angeles głównie za sprawą braci Vazquez, apogeum rozwoju osiągnął w latach 90 XX wieku. Styl L.A. jest tańczony "na 1". Jest to styl liniowy (Cross-body),a więc wszystkie figury wykonujemy w jednej linii. Jedyna możliwa zmiana kierunku tańca to dokładnie 180° i następuje poprzez wykonanie podstawowej figury tego stylu: Cross Body Lead. Los Angeles salsa jest stylem bardzo widowiskowym i szybkim;cechuje go duża częstotliwość występowania wielokrotnych obrotów (spinów), elementy typu Butterfly (eksponowanie partnerki) jak i występowanie elementów shines oraz akrobatycznych. Ten styl jest obecnie najpopularniejszym stylem tańczonym w Polsce. W różnych opracowaniach grupę stylów Cross-Body oznacza się również jakoX-Body, XB lub XBL (Cross Body Lead). Przykładowo można się spotkać ze skrótem XB LA,czyli salsa Cross Body – styl Los Angeles, podobnie XB NY jako salsa Cross Body – New York style.

 
 
 

 
 

 Bachata

Taniec latynoski rodem z Dominikany. Charakteryzuje się bliskim tańcem partnerów w bliskim trzymaniu oraz obszerną pracą bioder - akcentujących uderzenia w muzyce. Najbardziej znanym przebojem - bachaty jest wakacyjny hit „Obsesion" zespołu Aventura

 

 

Lirical jazz

Oparty na technice jazzowej i modern styl, którego głównym celem jest pokazanie emocji w tańcu i wypełnienie muzyki treścią poprzez taniec. Choreografie w tym stylu robione są zazwyczaj do chwytających za serce lirycznych kawałków. Tancerze bardzo często tańcem ilustrują treść utworu, tańczą to co opowiada wokalista.

 

 

 
 

Street Jazz

Styl będący odpowiedzią tańca jazzowego na muzykę R&B i Hip-Hop. Łączy technikę jazzową z elementami funky styles i hip-hopu.

 


 

Broadway jazz

Taniec który możemy zobaczyć w każdym musicali – oparty na technice jazzowej składający się z różnorodnych często dziwnych i nienaturalnych ruchów dopasowanych idealnie do akcentów muzycznych i linii melodycznej.

 

 

Jazz

Taniec, którego korzenie sięgają czasów afrykańskich niewolników. W początkowej formie był narzędziem odreagowania – pozwalał na pozbycie się złych emocji i pozytywnie nastrajał. W XVII w. wraz z niewolnikami jazz przedostał się do Ameryki. Od tej pory rozpoczęła się fuzja róznych stylów – klaski, modernu, afro, pote, również funky i hip-hopu, tworząc takie style jak modern jazz, afro jazz, funky jazz, street jazz, JFH.

 Jazz dostał się również na Broadway, powstawały musicale które dały początek takim stylom tanecznym jak Broadway jazz i musical dance. Jazz to taniec wykonywany solo ale mogą w nim występować różnego rodzaju partnerowania i podnoszenia. Jazz jest stylem bardzo technicznym i podobnie jak klasyka nie jest obcy żadnemu tancerzowi.

 

Modern

Taniec czerpiący z wielu technik tanecznych: jazzu, afro, klasyki. Powsał w XIX wieku jako odpowiedź na skostniały i osnuty konwenansami balet klasyczny. Prekursorką ruchu modernowego była Isadora Duncan, która wówczas jako jedna z pierwszych tancerek wyzwoliła taniec od point, obcisłych gorsetów i romantycznej tematyki.

Modern podobnie jak taniec współczesny nie jest skrępowany żadnymi zamkniętymi zasadami przez co często służy wyrażaniu myśli poprzez ruch tancerza i choreografie. Każdy instruktor tworzy swój własny styl. Zawsze jest to jednak ruch płynny i inicjowany innym ruchem. Tancerze modernu często pracują z oddechem dlatego zajęcia mogą mieć również walory terapeutyczne. Ruch odbywa się nie tylko w pozycji stojącej ale także w tzw. parterze – często w pozycji leżacej.

 

 

 

Balet klasyczny

 

Balet klasyczny powstał w XVIII wieku na dworze francuskich władców. Ma dokładnie określone, spisane zasady wykonywania poszczególnych ćwiczeń i figur – tzw. technikę.  Jest podstawą dla każdego tancerza – niezależnie od tego jaką techniką tańca się zajmuje. Klasyka doskonale rozwija koordynację ciała, powiększa zakresy pracy poszczególnych jego części, pomaga zwalczyć wady postawy i wzmacnia mięśnie. Jest formą walki ze słabościami własnego ciała i dzięki temu zajęcia klasyki potrafią dawać wiele satysfakcji nie tylko profesjonalnym tancerzom ale także osobom, które nie zajmują się tańcem na co dzień.

 


Prowadzimy również grupę

 

Cheerleaders Kotwica Kołobrzeg

 

 

 

 

 

 

Nr konta: 50 1020 5558 1111 1900 0990 0016

Vigor Styl Dance Studio Music & Art

78-100 Kołobrzeg

ul. Wschodnia 11

w tytule: VSDS; imię i nazwisko tancerki/tancerza, za jaki miesiąc

 

 

 
 
Menu główne
Start
Aktualnosci
O NAS
Oferta
Galeria
Kontakt i zapisy
VIDEO VSDS
Regulamin
Facebook VSDS
POLE DANCE w VSDS
Cennik
Instruktorzy
Archiwum
Administrator
Nasi sponsorzy
Imieniny
24 Lipca 2017
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Antoni, Kinga,
Krystyna, Kunegunda,
Olga, Wojciecha
Do końca roku zostało 161 dni.
free counters